latest Post

Siaran Media : Fatwa Pujangga – Firman Siagian ft Siti Liza

Firman Siagian merupakan nama yang tidak asing lagi di persada muzik tanah air. Artis yang terkenal dengan lagu Kehilangan pada tahun 2013 ini kembali dengan lagu terbaru berjudul Fatwa Pujangga bersama penyanyi Indonesia, Siti Liza. Kematangan vokal Firman, disertai dengan kelunakan suara Siti Liza, pastinya dapat memukau peminat yang mendengar lagu ini.

Pemilihan Fatwa Pujangga sebagai lagu terbaru dari Firman dibuat kerana beliau ingin memberikan nafas baru dalam muzik melayu agar lebih diterima oleh generasi muda masa kini.

Fatwa Pujangga telah berada di pasaran pada penghujung Jun 2016.

Artist: Firman Siagian Ft. Siti Liza
Song: Fatwa Pujangga
Composer & Lyrics : Effendi Said
OP : Copyright Controlled
P&C : Kantjil Sdn Bhd
Producer & Arranger : Pay Burman

Lirik

T’lah kuterima suratmu nan lalu
Penuh sanjungan kata merayu
Syair dan pantun tersusun indah, sayang
Bagaikan sajak fatwa pujangga

Kubaca suratmu memuja diriku
Kata-katamu seperti tulus sekali
Aku tersanjung terkesan indah bahasamu
Tersusun kau tulis khusus hanya untuk aku

Tapi sayangnya, kenyataannya
Ku sudah tahu kau duakan aku
Meresahkan mengenaskan menyakitkan yeah
Tapi rayuanmu bagaikan nada fatwa pujangga

Jika kau tak mencintai diriku
Apalah artinya suratmu, menipuku
Aku setia padamu
Aku setia padamu

T’lah kuterima suratmu nan lalu
Penuh sanjungan kata merayu
Syair dan pantun tersusun indah, sayang
Bagaikan sajak fatwa pujangga

Kubaca suratmu memuja diriku (P)
Apalah artinya suratmu (L)
Aku tersanjung terkesan (P)
Menipuku (L)
Kau tulis khusus hanya untuk aku (P)

Tapi sayangnya, kenyataannya (Aku setia padamu)
Ku sudah tahu kau duakan aku
Meresahkan mengenaskan menyakitkan yeah (Aku setia padamu)
Tapi rayuanmu bagaikan nada fatwa pujangga

T’lah kuterima suratmu nan lalu
Penuh sanjungan kata merayu
Syair dan pantun tersusun indah, sayang
Bagaikan sajak fatwa pujangga

Download: http://smarturl.it/FatwaPujangga

Muat turun nada dering “Fatwa Pujangga” (Chorus)
Maxis : Type *131*530721# and press call/send
DiGi: Type*233*2905833# press CALL
Celcom: Type *888*266429# and press call/send
u-mobile: Type CRM 5594503 to 28383

Muat turun nada dering “Fatwa Pujangga” (Intro)
Maxis : Type *131*530724# and press call/send
DiGi: Type*233*2905834# press CALL
Celcom: Type *888*266427# and press call/send
u-mobile: Type CRM 5594501 to 28383

Muat turun nada dering “Fatwa Pujangga” (Verse)
Maxis : Type *131*530728# and press call/send
DiGi: Type*233*2905835# press CALL
Celcom: Type *888*266428# and press call/send
u-mobile: Type CRM 5594502 to 28383


sumber: http://gilamuzik.com/2016/07/siaran-media-fatwa-pujangga-firman-siagian-ft-siti-liza/

About GilaMuzik

GilaMuzik
Recommended Posts × +

0 komentar:

Post a Comment