latest Post

AIM22 iktiraf undi peminat

Setelah masuk edisi ke 22 barulah Anugerah Industri Muzik (AIM) mengiktiraf kuasa undi peminat.

Bukanlah keseluruhannya sebaliknya mereka wujudkan satu kategori khas untuk kuasa peminat pada AIM akan datang iaitu Anugerah Penyanyi Malaysia Terbaik.

“Kita akan senaraikan sepuluh calon akhir yang dipilih daripada finalis kategori Persembahan Vokal Terbaik Lelaki dan Wanita,” kata Pengerusi Jawatankuasa Pengelola AIM22, Rosmin Hashim.

Rosmin mempertahankan yang AIM masih berpaksi kepada kualiti bukannya populariti kerana juri profesional yang menyenaraikan nama finalis.

Selain anugerah tersebut, AIM turut mengumumkan empat kategori baru iaitu Lagu Muat Turun Paling Tinggi, Lagu Strim Paling Tinggi, Video Muzik Rasmi paling tinggi ditonton di Youtube dan Nada Dering Pemanggil Jualan Paling Tinggi. AIM juga menggugurkan kategori melibatkan  artis luar.

Rosmin menambah, penyertaan mula dibuka hari ini dengan kelayakan lagu-lagu yang dipasarkan mulai 1 Julai 2014 hingga 30 Jun 2016.

AIM22 ditaja oleh jenama kosmetik tempatan, Sweedskin dan Astro Ria sebagai penyiar rasmi. AIM masih dengan tagline Kemuncak Segala Galanya.

“Kami amat berbangga kerana dapat menganjurkan sekali lagi acara anugerah yang sememangnya dinantikan oleh seluruh warga industri muzik tempatan setiap tahun,” kata Rosmin dalam sidang media di Hotel Park Royal pada Rabu.

Selain anugerah anugerah tersebut, AIM turut mengekalkan 19 kategori sedia ada. Calon akhir dijangka diumumkan dalam sidang akhbar berikutnya sekitar Oktober depan. Tarikh tutup penyertaan ialah pada 29 Julai depan.

Sumber bacaan http://gondangonline.com/2016/06/29/aim22-iktiraf-undi-peminat/


sumber: http://gilamuzik.com/2016/07/aim22-iktiraf-undi-peminat/

About GilaMuzik

GilaMuzik
Recommended Posts × +

0 komentar:

Post a Comment